Jaarstukken 2023

Beleidsterrein 4E Leefomgeving

Doelen en prestaties bij 4E Leefomgeving

Doel

Prestatie

 

4E1 Betere leefomgeving door verkeersmaatregelen

4E1.1 Verkeersveiligheidsbeleid

 

4E1.2 Uitvoeren verkeersmaatregelen op wijkniveau

 

4E1.3 Verkeersmanagement

 

4E2 Verduurzaming mobiliteit

4E2.1 Uitvoeren maatregelen verduurzaming mobiliteitsbeleid

 
Effectindicatoren bij 4E Leefomgeving

Effectindicator

Realisatie

Streefwaarde 2023

Bron

2020

2021

2022*

2023**

Doel 4E1 Betere leefomgeving door verkeersmaatregelen

4E1.a Duurzaamheidsscore CROW verkeersveiligheid

voldoende

onvoldoende

onvoldoende

 

voldoende

CROW

Doel 4E2 Duurzame mobiliteit

4E2.a Aantal publieke laadpalen voor elektrische voertuigen in de openbare ruimte

230

285

320

440

290

Afdeling Mobiliteit

4E2.b Duurzaamheidsscore CROW

voldoende

voldoende

voldoende

voldoende

voldoende

CROW

*) Omdat er in de periode 2018-2022 meer dodelijke ongevallen zijn geweest per miljard voertuigkilometer dan in 2014-2018 is de gemeente Leiden onder het voldoende gezakt (score 3,82 en een 4 is voldoende). Het rapportcijfers is een indicatie hoe ver we af staan van het ideaal van 0 verkeersdoden (een 10). Bijna elke gemeente in Nederland heeft over deze periode een onvoldoende gescoord.
**) score 2023 is nog niet bekend

Een overzicht van realisatie- en streefwaarden van de indicatoren (ook uit vorige begrotingen) staat op LeideninCijfers.